2009年6月15日星期一

charlies's request - 抽屉还是不要乱打开好

那一天,我打开尘封的抽屉,
随意翻查青春的跫音,
我细听,凭吊着当时的感觉...

曾经,我以为风筝放的好,就会一直长高;
植物,浇水施肥就会鲜艳煜丽;
承诺,坚守就会有结果。

蓦然后的驰目,
我怵然醒觉...
试着追赶风筝的去路,
我,赢回了今日的疮痍;
当下的刚愎反映了,
草莓的生长其实与空间无关。

我,握着仅存的茶杯,
故作悠然,追求坦然...

而,当年的爱,
已化作桑榆之时颦蹙绽放的一刻。

3 条评论:

俊銘。陳 说...

可以叫我华语吗?


很喜欢这一篇的情感。。。。


很深奥的词,我不明白,得找字典。


哈哈哈

Harng Ge 说...

停止使用的信纸,不如留给下一颗草莓。
解开眉头,虽不代表找到钥匙;
但从枷锁解脱,是未来的序幕。

her 说...

How do you know you if 草莓 is on the right cake in the first place?
风筝的去路 sometimes doesn't need to be tracked down. May be you are not the right 草莓 after all.

Or just let it go after another 草莓. May be realisation will arise when the taste of 草莓 is found to be much sour and not as sweet as the previous 草莓.

放好风筝, let it yue fei yue gao. the wind will know when to stop. Let the God decide. Let the 风筝 decide..

Sometimes not guarding is guarding,
not talking is talking,
not meeting is meeting.
Things need to be different from the norm sometimes.
So as to spice things up. Don't live your life rigidly. Tune your pace, fast, slow; high, low; thick, thin; loud, soft. You know what I mean *winks*. you are the controller of your life.

You cannot make things go the way you want sometimes, but remember, you can always make things better.

May be, 风筝去了 de yuen2 ying1, is contributed by what you actually did...

Nice piece of work, I like.

Vin Harng, I like this
"解开眉头,虽不代表找到钥匙;
但从枷锁解脱。"